Snímok slovenského fotografa zverejnila NASA

Je to mladý chalan, ktorý sa pomerne krátko venuje astro fotografii ale už začína zbierať úspechy.

Prečo sa vlastne začal venovať astrofotografií? Čo ho zaujalo? Na tieto otázky nám odpovedal sám:

Vesmír ako taký, ma vždy fascinoval ale max. som si pozrel nejaký dokument o vesmíre a podobne. Až niekedy v roku 2013 som sa o to začal viacej zaujímať a po pár mesiacoch som si kúpil vlastný teleskop.

Prvých niekoľko mesiacov som len pozoroval objekty hlbokého vesmíru, rôzne galaxie, hviezdokopy ale musím povedať že som bol trošku sklamaný a začal som si čítať, o pre mňa vtedy ešte neznámej, astrofotografií. Na jar roku 2014 som sa rozhodol kúpiť zrkadlovku a všetko príslušenstvo k foteniu cez teleskop.

Dňa 29.04. 2017 bol významný deň nielen pre Ondreja Králika ale aj pre Slovensko. NASA ocenila Ondrejovu astrofotografiu „Snímkou dňa“.

Začalo ma fascinovať to, že snímač fotoaparátu je citlivejší ako ľudské oko a dokáže zachytiť okom neviditeľné objekty, ktoré sa tam niekde nad nami nachádzajú.

Moja vášeň pre širokouhlú fotografiu sa začala až v lete 2015, keď som prvý krát navšívil oblasť s tmavou oblohou, NP Poloniny. Odvtedy sa snažím vyhľadávať čo najtmavšie miesta. Bohužiaľ na Slovensku a už ani v strednej európe sa takéto miesta nenachádzajú. Na jar 2016 som si splnil sen fotiť Mliečnu dráhu na skutočne tmavom mieste bez žiadneho svetelného znečistenia – Kapverdy, ostrov Boa Vista.

A čo je jeho snom?

Mojim veľkým snom je vidieť oblohu na južnej pologuli a navštíviť raj astrofotografov – observatórium Paranal na púšti Atacama v Chile.

Prajeme Ondrejovi veľa úspechov, a čo najviac podobných ocenení.

Článok bol pôvodne uverejnený na stránkach púchovského Eko-astro klubu na adrese: http://www.astropeak.sk/index.php/19-astronomicky-snimok-dna