Ako trávia Vianoce astronauti na Medzinárodnej vesmírnej stanici

Expedition 34 je najnovšia posádka Medzinárodnej vesmírnej stanice, ktorá strávi tieto Vianoce vo vesmíre. Šesť člennú posádku tvoria veliteľ Kevin Ford, Chris Hadfield, Tom Marshburn, Roman Romanenko, Oleg Novitskiy a Evgeny Tarelkin, Tento deň vyplnia relaxovaním, otváraním vianočných darčekov a samozrejme tradičnou sviatočnou večerou. Posádka počas dňa komunikuje so svojimi rodinnými príslušníkmi a blízkymi. Každý člen posádky dokonca poslal rodine na Zem vianočnú pohľadnicu.
Vedeli ste, že aj Vy môžete posádke poslať vianočný pozdrav priamo na medzinárodnú vesmírnu stanicu ISS?

Tak poďte do toho a spríjemnite astronautom Vianoce. Vybrať si môžete z pozdravov na tomto linku http://www.nasa.gov/externalflash/postcard/.
Od roku 2000 strávilo na ISS Vianoce už trinásť posádok. Boli medzi nimi Američania, Rusi a Japonci, ktorí strávili vianočný čas obiehajúc okolo planéty Zem. Členovia každoročne nezabúdajú na vytvorenie poriadnej atmosféry vyzdobením celej vesmírnej stanice.

Astronaut minuloročnej posádky Dan Burbank na otázku či sa necíti cez Vianoce vo vesmíre opustený a izolovaný odpovedal:“ Tak po prvé ma sleduje stovka ľudí v riadiacich centrách po celom svete 24 hodín denne takže opustený sa necítim a viem, že moji priatelia a blízki sú v mysliach stále so mnou. A ak niekedy niekoho z posádky chytá smútok, vždy je tu ten úžasný pohľad z okna. Naša planéta je nádherná a pokojná. Keď sa na ňu pozriete z vesmíru, je to tá najkrajšia vianočná pohľadnica akú si kedy kto dokáže predstaviť“