Svetový kozmický týždeň 2013

Svetový kozmický týždeň je medzinárodnou oslavou prínosu kozmickej vedy a technológie k zlepšeniu životných podmienok ľudí. Tohtoročná téma nesie heslo „Za poznaním Marsu – Objavovanie Zeme“. Svetový kozmický týždeň bol oficiálne vyhlásený Organizáciou spojených národov v roku 1999 a uskutočňuje sa každoročne 4. – 10. októbra. Počas Svetového kozmického týždňa sa konajú po celom svete akcie a vzdelávacie programy, ktoré sa vzťahujú k tematike kozmonautiky a vesmíru.

Nadväzujúce akcie priťahujú aj pozornosť médií, ktoré pomáhajú zlepšovať informovanosť verejnosti o kozmonautike. Termín Svetového kozmického týždňa pripomína dve kľúčové udalosti: 4. októbra 1957 bola vypustená prvá umelá družica Zeme Sputnik 1 a 10. októbra 1967 nadobudla platnosť Dohoda o kozmickom priestore.

Pripomeňme len, že Svetový kozmický týždeň je tradičná medzinárodná iniciatíva, ktorá nás každoročne (od roku 2000) v dňoch 4.-10. októbra nabáda k uvedomeniu poslania a postavenia kozmonautiky v podmienkach súčasnej spoločnosti.

Na Slovensku bude prebiehať niekoľko akcií. Dávame do pozornosti aktivity Hvezdárne v Partizánskom.

Hvezdáreň v Partizánskom ponúka pre svojich návštevníkov video prezentácie obsahovo zamerané na výskum planéty Mars. V rámci programu v prípade jasného počasia bude pozorovanie planét a poznávanie jesennej hviezdnej oblohy.

Program:

• Prezentácia „Zvedavosť na Marse“
  • Videoprojekcia – Roving Mars
  • Pozorovanie