Deň hvezdární a planetárií 2024

Nadchádzajúci víkend v strede marca bude venovaný všetkým nadšencom vesmíru a astronómie.

Prichádza DEŇ HVEZDÁRNÍ A PLANETÁRIÍ, udalosť zorganizovaná pod záštitou Slovenskej astronomickej spoločnosti pri SAV, Slovenskej ústrednej hvezdárne v Hurbanove a Slovenského zväzu astronómov.

V priestoroch viacerých astronomických zariadení na Slovensku budú návštevníci mať jedinečnú príležitosť vidieť výber najzaujímavejších astronomických programov, zažiť pútavé praktické ukážky, oboznámiť sa s výsledkami odbornej činnosti, ale aj s množstvom zaujímavostí zo zákulisia astronómie a výskumu vesmíru. Ak bude počasie zhovievavé, nebude chýbať ani pozorovanie oblohy pomocou astronomickej techniky, pri ktorom nás budú sprevádzať odborní pracovníci.

Téma tohtoročného Dňa hvezdární a planetárií sa sústreďuje na „NÁVRAT NA MESIAC“, čo znamená, že aktivity budú zamerané na plánovaný návrat človeka na povrch Mesiaca, významnú udalosť, ktorú očakávame ešte v tejto dekáde.

Podujatie Dňa hvezdární a planetárií zahrňuje mnohé hvezdárne, planetáriá a ostatné astronomické zariadenia, ktoré sa zúčastňujú s nadšením a odhodlaním zdieľať svoju lásku k vesmíru s verejnosťou. Pre ľahšie rozhodnutie, kam sa vydať, navštívte stránku udalosti, kde nájdete aktualizovaný zoznam plánovaných podujatí jednotlivých astronomických zariadení na Slovensku a prehľadnú mapu, kde sa budú konať.

Srdečne vás pozývame, aby ste sa pridali a zažili atmosféru tohto výnimočného víkendu!